Vama vs Venus

Am inceput sa golanesc tarziu, pe la 22 de ani, dupa ce m-am anagajat la kudika si m-am imprietenit cu colegii de birou. De fapt, pot sa spun cu mandrie si cu mana pe inima ca Andra mi-a indrumat primii pasi in savarsirea fiecarei tampenii pe care am facut-o in acei ani.
Andra m-a dus prima oara in Vama Veche. Ne-am cazat claie peste gramada, intr-o camera mizerabila, cu o baie infima in care trebuia sa stingi lumina cand faceai dus. Voi, cei care ati crescut cu cortul in Vama, veti citi nedumeriti randurile mele. Dar trebuie sa intelegeti ca eu mai plecasem o singura data fara parinti in concediu. Scenariul meu cel mai salbatic pentru o noapte la mare presupunea sa joc table cu o colega de facultate pana a doua zi de dimineata in camera rezervata de tata la un hotel din Venus. Bausem adunat, toata viata mea, doua pahare de vin si unu din bere, si-ala numai spuma. Vazusem nudisti doar la televizor, intr-un reportaj cu imagini blurate.
Acela a fost, cred, ultimul an de Vama asa cum si-l amintesc nostalgicii. In anul urmator au asfaltat, apoi au venit masinile scumpe, femeile bronzate la solar si hipsterii. Dar mie a continuat sa-mi placa. Fiindca apucasem sa dansez desculta noaptea in Stuf, sa beau Cuba Libre si sa mananc midii pane la Corsarul.

Am fost la mare weekendul trecut. Am trecut prin Vama, am mancat doua clatite vacaresti si am baut shake de morcov cu banana. Dar m-am cazat in Venus. Am vazut si alte gravidute prin Vama. Dar parca nu-si gaseau locul in peisaj. Vama veche e un soi de Never Land. A fost bine cat a fost, dar acum ne-am facut mari. Poate gresesc. Gresesc?