Video: 5 sfaturi ca să slăbești 12 kg în 2019 

Una dintre rezoluțiile mele pentru 2019 este să creez mai mult conținut video pentru acest blog. O fac pentru mine și pentru acest blog, dar si pentru voi, pentru că știu că timpul vostru este limitat și, de multe ori, când trebuie să tăiați ceva de pe listă, se ajunge fix la timpul pe care vi-l acordați vouă și sănătății voastre. Așa că, pentru aceia dintre voi care nu au timp de citit sau chiar de recitit texte despre ce înseamnă stilul de viață sănătos și cum ar trebui să îl integrezi natural în viața ta, veți găsi săptămânal câte un video aici, la mine, căruia îi puteți da play în timp ce faceți altceva. 

Primul subiect pe care m-am gândit să îl aduc în discuție este foarte “hot” zilele acestea. Se referă la rezoluția care se găsește an de an pe lista noastră: să slăbim. În mod evident, ceva facem greșit iar acel ceva este fix dieta magică/ ultimul răcnet pe care o cautam an de an.

Am spus-o la nesfârșit: dietele nu funcționează pentru majoritatea, singura formă prin care poți pierde kilogramele în plus și poți menține noua greutate fără eforturi titanice este să produci schimbări de durată în alimentația și în obiceiurile zilnice.

Care sunt, prin urmare, acele astfel de schimbări pe care le poți produce la început de an pentru a obține rezultate maxime?

Le-am structurat sub forma a 5 sfaturi care alcătuiesc, dacă vreți să îi spuneți așa, dieta de început de an, dar am numit-o astfel doar pentru că această perioadă este un moment excelent pentru a iniția schimbări de durată. Sunt sfaturi legate de sănătatea farfuriei tale dar și de slăbire pentru că atunci când te hrănești cu adevărat, corpul își atinge greutatea optimă. 

1. Renunță la produsele de la care nu ai niciun beneficiu!

Există o categorie de produse care nu îți aduc niciun beneficiu. Dimpotrivă. La ele poți să renunți liniștit(ă) oricând pentru că nu ai nimic de pierdut, doar de câștigat. Acestea sunt:

– dulciurile procesate, cumparate din comerț. 

– produsele făinoase albe – produse de panificație și patiserie, orez alb, paste făinoase. 

– sucuri de orice fel, cu sau fără zahăr, acidulate sau nu.

– mezeluri

2. Metoda 5+2

Suntem oameni și mâncarea este parte din cultura noastră. Din când în când, vrem să mâncăm o pizza (chiar dacă blatul este făcut cu făină albă), o porție de paste sau o felie de tort. Eu cred că secretul succesului pe termen lung este să iei în calcul și abaterile de la regulă. Astfel, formula pe care v-o propun este metodă 5+2: într-o săptămână, luați în calcul două zile în care să aveți câte o masă “deosebită” – o cină în oraș, un prânz cu prietenii sau un mic dejun în familie – o masă care să vă bucure toate simțurile, care să vă satisfacă o poftă și să vă ofere satisfacție atât din punct de vedere culinar cât și social. O săptămână cu succes implică și aceste două mese speciale. 

3. Jumătate din farfurie să fie întotdeauna plină cu legume, de preferat crude

Un prim sfat când vine vorba de slăbire se referă la densitatea calorică a alimentelor. O porție zdravănă de legume la fiecare masă va scădea considerabil densitatea calorică a farfuriei tale. În plus, te vor hrăni cu vitamine, minerale, fitonutrienți și îți vor obișnui papilele cu gustul mâncărurilor sănătoase. 

4. Ține un jurnal alimentar

Există studii care arată că simplul act de a ține un jurnal alimentar te ajută să slăbești, te face mai responsabil(ă) și mai atent(ă). Funcționează de minune și în practică, ori de câte ori am avut ocazia să observ. Și te ajută, în ultimă instanță, să vezi unde greșești, dacă este cazul. 

5. Cântărește-te super rar și ține-ți ochii pe premiul cel mare!

Să slăbim și să reușim să menținem această slăbire fără ca “termostatul” din creierul nostru să observe “anomalia” și să facă tot ce îi stă în putere să ne aducă la valoarea noastră “standard” înseamnă să “mergi pe burtă”, in afara radarului. Pe scurt, să slăbești cam 1 kg pe lună. Dacă te cântărești zilnic și masori cele 100 g în plus sau în minus nu rezolvi nimic altceva decât să dezvolți o obsesie pentru cântar și o relație nesănătoasă cu mâncarea. 

Multe persoane spun că este prea puțin, dar ori de câte ori aud această replică îmi vine în minte “Jurnalul lui Bridget Jones” și zecile sau chiar sutele de kilograme pe care le pierdea și recâștigă an de an, menținându-se, de fap, cam la aceeași greutate. 

Așa că întreb: Dacă la final de an, după nicio zi de suferință sau de foame, ai în minus, definitiv, 12 kg, ești mulțumit(ă)?

Cu drag,

 

 

 

Referințe

 

[1] https://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080708080738.htm

[2] https://www.nytimes.com/2016/05/02/health/biggest-loser-weight-loss.html

[3] https://www.amazon.com/Break-Through-Your-Set-Point/dp/0061288675

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.