Jobul meu presupune neaparat un laptop. Prin urmare mi se pare logic investesc in produse performante. Cu toate acestea, primul criteriu pe care il iau in calcul atunci cand imi aleg urmatoarea “victima” este… aspectul. Trebuie sa fie cel putin… well… dragalas. Abia apoi ma uit daca imi permite sa editez 300 de imagini in timp ce butonez 20j de taburi. Enough about me. Explicam de ce rezultatele studiului realizat de Intel pe www.kudika.ro (#proudmama) m-au surprins.
Studiu Intel: 70% dintre romance pun pe primul loc performanta atunci cand isi aleg PC-ul
Romancele considera performanta, portabilitatea si designul cele mai importante criterii in alegerea unui nou computer, reiese din cel mai recent studiu Intel despre cum isi aleg femeile PC-ul[i]. Astfel, acestea pun mai mult accentul pe caracteristicile tehnice decat pe aspectul PC-ului, pentru 70% dintre respondente performanta tehnologica ocupand primul loc, in timp ce doar pentru 5% designul este cel mai important. Portabilitatea este un alt aspect de care 17% dintre femei declara ca tin cont atunci cand aleg un PC. Alti factori de decizie sunt pretul (4%), brandul (2%) si ecranul tactil (2%).
Potrivit rezultatelor studiului, 41% dintre femei prefera o culoare neutra pentru computer, 34% aleg o culoare vie, iar pentru 25% culoarea computerului nu este atat de importanta.
Din studiu reiese ca 48% dintre femeile din Romania detin un computer mai vechi de 3 ani, 30% unul cu varsta cuprinsa intre 1 si 3 ani si ca 13% au acasa un computer de mai putin de un an. Doar 9% dintre respondente nu detin un PC. Majoritatea a declarat ca detine un laptop (58%), desktop PC (27%), laptop 2 in 1 (4%) si mini PC (3%).
Laptopul 2 in 1, in topul preferintelor pentru o viitoare achizitie
Tipul de computer preferat de femei pentru urmatoarea achizitie este laptopul 2 in 1 (50%), urmat de laptopul clasic cu 41%. De asemenea, 6% dintre respondente vor sa cumpere un desktop PC si 3% un mini PC.
Cel mai frecvent, romancele utilizeaza PC-ul pentru a asculta muzica si a viziona filme (36%) sau pentru a naviga pe retelele de socializare (30%). In timp ce 17% dintre ele prefera sa editeze documente, 10% sunt pasionate de jocurile pe calculator. Alte activitati pentru care romancele utilizeaza computerul sunt editarea foto sau video (4%) si programarea (3%).
In ceea ce priveste intentia de cumparare, 40% dintre romance vor sa isi cumpere un PC in urmatorul an, 20% dintre ele in urmatorii 2-3 ani, iar 11% peste 3 ani.
Magazinele traditionale, prima optiune pentru achizitionarea unui PC
Magazinele traditionale raman in continuare prima alegere a romancelor pentru cumpararea PC-ului (75%), in timp ce doar un sfert dintre ele intentioneaza sa faca urmatoarea achizitie online.
Inainte de a decide care este computerul potrivit pentru ele, femeile din Romania se informeaza despre cele mai noi tehnologii din magazine online sau traditionale (49%), de la prieteni sau familie (25%), din presa (14%) sau de pe forumuri (12%).
Laptop cand ai nevoie, tableta atunci cand iti doresti, laptopurile 2 in 1 cu Intel Inside® se gasesc in oferta retailerilor din Romania. Puternice si elegante, ele ofera mobilitatea necesara intreaga zi pentru a avea rezultate extraordinare. In configuratii variate cu procesoare Intel, laptopurile 2 in 1 aduc experiente noi, fie ca sunt detasabile (ecranul se detaseaza de tastatura si poate fi folosit ca tableta), fie ca sunt convertibile (ecranul se rasuceste la 360 de grade si dispozitivul devine tableta).
Aflati mai multe pe:
Revista online iq.intel.ro
Pagina de Facebook IntelRomania
Contul de Instagram @intelromania
Contul de YouTube Intel Romania
Contul de LinkedIn Intel Romania
[i] Studiul Intel a fost realizat in perioada 4-18 martie 2016 pe site-ul www.kudika.ro pe un esantion de 7.178 de femei din mediul rural si urban din Romania.