45.000 kilometri au fost parcursi pana acum, la Bucuresti si Brasov, in competitia care sustine recastigarea dreptului la feminitate.
Asociatia Casiopeea a anuntat, in cadrul unei conferinte de presa, lansarea celei de-a 6-a editii a Marsului si Crosului Casiopeea, un cros umanitar a carui taxa de inscriere se doneaza integral in scopul achizitionarii de proteze mamare destinate femeilor care au suferit o operatie de mastectomie. Marsul si Crosul Casiopeea, care sustin speranta femeilor la o viata normala si dreptul la recastigarea feminitatii, va avea loc in data de 26 septembrie 2015, in Parcul Izvor. Inscrierile se fac pe site-ul www.casiopeea.org sau la fata locului chiar in ziua crosului, 26 septembrie, incepand cu ora 08:30. De asemenea, cei care doresc sa sustina cauza pot face donatii in bani direct in conturile Asociatiei Casiopeea.
Organizatorii spera ca, in urma acestui eveniment, sa stranga fonduri pentru achizitionarea a 300 de proteze mamare, “implinind astfel un act terapeutic care se prelungeste in viata si existenta femeilor cu aceasta suferinta“, a declarat Marina Otelea, presedinta Asociatiei Casiopeea.
Din 2010, 16.000 de persoane au participat la cursele Casiopeea, fiind donate peste 1.400 de proteze mamare. Cei 45.000 de kilometri parcursi impreuna dovedesc empatia reala a romanilor cu femeile aflate in suferinta. Pana acum, in cele 6 editii, au sustinut cauza personalitati ca Maia Morgenstern, Corina Dragotescu, Medeea Marinescu, Monica Davidescu, Ruxandra Dragomir, Laura Badea, Nicolai Tand, Florentina Opris, Corina Ungureanu, Claudia Presecan, Luiza Bogdan, Dorian Boguta. La editia din 2014 s-au inscris 2.700 de concurenti, sustinuti la start de Monica Davidescu, Nicolai Tand si Ruxandra Dragomir.
Crosul Casiopeea este o actiune umanitara exemplara bianuala, cu editii la Brasov si Bucuresti, care vizeaza mobilizarea de parteneri, prin achitarea taxei de inscriere de 40 RON/adult sau o donatie de 1 pana la 5 lei, respectiv 20 lei la copiii si adolescentii inscrisi, in scopul achizitionarii de proteze mamare destinate femeilor care au suferit o operatie de mastectomie. Castigatorii curselor vor primi premii constand în produse oferite de sponsorii evenimentului.
Sub sloganul “Invingatorii poarta roz”, Crosul Casiopeea aduce impreuna luptatorii impotriva acestei boli cumplite, cancerul, cu supravietuitorii ei si incurajeaza recuparea emotionala si reintegrarea sociala a femeilor atinse de flagelul cancerului la san. Valorile promovate de organizatori sunt cele ale afirmarii umanitatii, initiativei civice si spiritului competitiei sportive: respect pentru viata, prietenie, consecventa, fair-play, determinare si curaj.
Roz este culoarea sperantei, a vietii si a optimismului, dar este si culoarea simbolica a Marsului si Crosului Casiopeea. De la an la an, rezultatele acestei initiative sunt tot mai vizibile si arata nevoia ca statul roman sa se implice mai mult prin oferirea posibilitatii de a face controale medicale gratuite, iar cauza femeilor atinse de cancerul la san sa devina o prioritate nationala. In jur de 5-6.000 de femei se imbolnavesc anual, in Romania, de cancer la san, din care peste jumatate sufera mastectomie, o drama care ar putea fi evitata daca s-ar efectua controale specializate la san dintr-o faza incipienta.
Un alt obiectiv al Marsului si Crosului Casiopeea vizeaza prevenția si informarea publicului cu privire la depistarea cancerului de san. Astfel, fiecare participant adult la actiunea din 26 septembrie, din Parcul Izvor, va primi un voucher pentru ecografie generala, ecografie mamara si consultatie medicina generala, grație parteneriatului cu Clinica Anima.
Cea de-a 6-a editie a Marsului si Crosului Casiopeea va fi organizata de Asociatia Casiopeea alaturi de Primaria Municipiului Bucuresti si Comitetul Olimpic si Sportiv Roman. Pentru sprijinul femeilor cu cancerul la san, participantii se pot inscrie la una dintre cursele de mai jos:
• copii 6–11 ani (fete si baieti)
• adolescenti 12-16 ani (fete si baieti)
• femei +16 ani
• barbati +16 ani
• mars (pentru toate varstele)
Sponsori: Engie Romania, Nestle Romania, Decathlon, Groupe Renault, Groupama, Michelin, Up Romania, Finexpert, Veolia, CRH Romania, Arta Grafica, Erka Syergy Communication, Cinema Elvira Popescu, Institutul Francez, Ambasada Frantei.
Organizatori: Casiopeea, CCIFER, Comitetul Olimpic Sportiv Roman, Primaria Municipiului Bucuresti, Asociatia Sportul Pentru Toti.
Parteneri media: Romania TV, Radio France International, Radio Bucuresti Fm, Vibe Fm, Radio Trinitas, Agerpres, Catavencii, Ring, Avantaje, Unica, Blitz TV, Bucharest Hebdo, Business Woman, Kudika.ro, Ziare.com, Romaniatv.net, Responsabilitatesociala.ro, Sanatate.rol.ro, Femina.rol.ro, Stiri.rol.ro, Sfatulmedicului.ro, Romedic.ro, Femei-in-Afaceri.ro.