Idei sănătoase: Ce să mănânci la micul dejun?

Să ofer exemple concrete de alimente sănătoase este o solicitare pe care o primesc frecvent.
Chiar dacă înțelegi care-i teoria cu macronutrientul și micronutrientul (or you don’t), practica ne omoară. Ce faci când deschizi frigiderul? Ce ar trebui să găsești acolo și ce ar trebui să scoți pe masă. Asadar, va propun să vedem impreuna cateva soluții practice pentru prima masă a zilei urmând ca în postările următoare să ne ocupăm și de prânz și cină!

Micul dejun – Cea mai importantă masă a zilei

Am fost multă vreme în război cu toate proverbele și expresiile care ridicau micul dejun în slăvi. Mie personal nu prea mi-era foame dimineața și trăiam cu convingerea că dacă încep să mănânc devreme, voi sfârși prin a mânca prea mult pe parcursul unei zilei.

Momentul în care am decis că micul dejun este cu adevărat important a fost când am intrat ca participant într-un grup de studiu cu ajutorul căruia se încerca identificarea beneficiilor apărute în urma limitării consumului alimentelor la un interval de 10 ore din zi.

“Floare la ureche” mi-am spus dar nu a fost așa! Motivul? Clepsidra celor 10 ore se rasucea in momentul in care iti beai cafeaua. Nu știu cum sunteți voi, dar eu nu văd bine în fața ochilor decât după a doua ceasca de cafea. Așa că ieșea din discuție să amân cafeaua. Dacă o beam în jur de 7 dimineață, însemna că ultima mea masă din zi era la ora 17:00. Prima zi a fost cum a fost, a doua la fel, dar în a treia m-am trezit cu o foame de lup și am uitat complet de zilele în care nu-mi plăcea micul dejun.

Long story short: dacă mănânci seara, nu ți-e foame dimineața, dacă mănânci dimineață, reziști mult mai ușor la ispita unei cine cât pentru trei. Prin urmare, în exemplele ce urmează veți găsi idei pentru un mic dejun sățios si, evident, super-gustos:

Idei pentru mic dejun:

Sfat general: ascultă-ți organismul, creează-ţi propriile obiceiuri! Unora le place ciorba dimineața. Dacă îți pică bine, nu-i nimic rău în asta. Am primit o mulțime de mesaje de la fete care îmi spuneau că nu le place avocado și îmi cereau idei pentru a reuși să îl consume. Sfatul meu? Dacă nu îți place, nu-l mânca. Avocado este un fruct minunat, la fel ca multe altele. Popularitatea sa a dus la un consum exagerat. Cred că este absurd să consumi un aliment doar pentru că e la modă.

Iata ce consum eu cel mai frecvent:

1. Porridge cu ovăz, fructe, nuci, alune, un strop de miere. Sau ce gasesc prin casa 😉

2. Avotoast

3. Smoothie
4. O felie de pâine integrală
5. Budincă de chia
6. Tofu și legume
7. Iaurt și cereale
8. Fructe
9. Lipie integrală (se găsește la supermarket) cu hummus și pătrunjel sau hummus cu sfeclă roșie
10. Granola
11. Pâine integrală cu salată de vinete fără maioneză și roșii
12. Clătite tip pancakes cu făină integrală, iaurt și fructe (dacă vrei și un strop de miere)
13. Sandwichuri calde cu legume și hummus sau avocado (sunt absolut divine!)
14. Guacamole cu lipie sau pâine cu făină integrală
15. Scrambled tofu cu legume

Pe pagina mea de Instagram găsiți highlights cu multe, multe idei de mic dejun, prânz, cină.

Cu drag,

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.