14 Obiceiuri mici care te vor face să te simți în siguranță în autoizolare

Am îmbrățișat hashtagul #stămacasă din prima clipă, deși nu stăm efectiv acasă, ci mai repede muncim de acasă. Majoritatea cunoscuților mei muncește din greu de acasă, poate mai greu ca niciodată, pentru că fiecare face tot ce poate pentru a-și păstra jobul, pentru a susține o afacere care la rândul său asigură venituri pentru mai multe persoane, pentru a ține ceea ce încă funcționează din economie în mișcare. Fiecare dintre noi își dorește să regăsească în lumea de afară cât mai mult din tot ceea ce apreciam în viață înainte. Poate că aici e frumosul din urât: niciodată nu am simțit mai puternic spiritul de echipă înfiripat printre oamenii care înțeleg că singur nu se poate. Așadar, stăm acasă, dar cu siguranță nu stăm degeaba. Cum să ne organizăm astfel încât să nu o luăm razna? 

Trăim o situație fără precedent – cu bune, cu rele, autoizolarea a devenit realitatea noastră zilnică. Sunt voci care anunță că vom mai trăi o vreme așa ceea ce, din punctul meu de vedere, înseamnă că trebuie să ne creăm o rutină nouă. Avem nevoie de un set nou de obiceiuri care să ne separe ziua de lucru de ziua de odihnă, ecranul de muncă și ecranul cu serialul preferat, ședința pe zoom de birou de paharul de vin băut tot pe zoom seara, cu mama.

Din aceste motive am pus la punct un set de reguli care să ne ajute să ne menținem mintea sănătoasă în aceste zile atipice:

  1. Nu face noapte din zi și zi din noapte. Multe persoane s-au confruntat cu această problema în prima săptămână de autoizolare. Chiar dacă ai un job pe care nu îl poți practica de acasă și te-ai trezit brusc cu mai mult timp la dispoziție, umple-ți ziua cu activități utile. Curățenia e doar cea mai evidentă. Dar resursele sunt nelimitate. Spre exemplu, eu devorez ori de câte ori am timp la dispoziție diverse cursuri de pe edx.org. Sunt cursuri gratuite de cele mai multe ori, puse la dispoziție de cele mai mari universități din lume. Este o șansă incredibilă de a te dezvolta în domeniile care te pasionează!
  2. Fă-ți patul – face bine la cap.
  3. Aerisește bine camerele. În casa în care soarele nu intră pe geam, vine salvarea cu izoleta. Glumesc desigur, dar avem nevoie să ne aerisim casele, cu atât mai mult cu cât nu ieșim deloc din ele. 
  4. Schimbă-te de pijama. Nu e nevoie să te îmbraci în haine de stradă, dar nu rămâne în cele în care ai dormit
  5. Improvizează un loc de muncă. Evită să lucrezi de peste tot, vei sfârși prin a munci permanent. Activitatea profesională se desfășoară numai acolo unde îți definești spațiul de muncă. Astfel vei reuși să trasezi o delimitare între ziua de muncă și cea de relaxare. 
  6. Ia masa “la restaurant” o dată pe saptămână. Îmbracă-te frumos și “ieși” în sufragerie cu partenerul. Scoateți vesela bună, mâncați în tihnă cu muzică și voie-bună ca și cum ați fi ieșit în oraș.
  7. Dacă ai ceva de sărbătorit, nu ezita să o faci! Zi de naștere, Paște, aniversarea căsătoriei (eu le am pe toate trei, una după alta). Invită prietenii pe zoom, îmbracă-te frumos și puneți masă “împreună”. Distanțarea fizică s-a dovedit a fi în cele din urmă un motiv să comunicăm mai mult cu cei dragi. Poate că aveam nevoie de o asemenea “forțare” pentru a redescoperi simpla plăcere a unei cafele cu o persoană dragă. 
  8. Caută motive de bucurie, nu de supărare. “Count your blessings” spun americanii foarte frumos. Faptul că te-ai trezit, că ești sănătos, că nu te doare (aproape) nimic, că ai ce să mănânci, șamd. E plin de motive de recunostință în jurul nostru!
  9. Nu-ți bate capul cu ceea ce nu poți controla. Este un consum complet inutil de energie. Filosofia mea este să schimb lumea în imediată mea apropiere și astfel să contribui eficient la binele comun. Pe de altă parte, dacă mă agit aiurea și întru în panică, scad vibrația colectivă și mai rău fac.
  10. Lucrează conform programului: dacă în mod obișnuit începeai programul la 9 și îl terminai la 18:00, rămâi la această rutină și închide laptopul odată cu terminarea orelor de lucru. 
  11. Nu citi știrile toată ziua bună-ziua. Alege un moment din zi în care să te pui la curent cu știrile și mergi mai departe. Din păcate, nu ajută cu nimic să numărăm toți în cor îmbolnăvirile sau, mai rău, decesele dar efectul asupra psihicului este devastator. 
  12. Meditează – optează pentru o aplicație, un tuturial pe Youtube, o carte, ghidajul diverselor persoane care țin sesiuni live pe Facebook sau Instagram pentru ședințe de meditație de grup. Orice funcționează pentru tine și îți poate liniști mintea e ok!
  13. Prioritizează somnul – pe lângă beneficiile clare pentru psihic, somnul te va ajuta să îți moderezi senzația de foame într-o perioada în care facem drumuri dese către frigider. 
  14. Fă un strop de sport! Orice, dar mișcă-te! Și aici poți profita de nenumărate servicii puse la dispoziție pe Youtube, Facebook sau Instagram de toți antrenorii și instructorii care nu pot lucra în momentul de față din pricina pandemiei. Practic, ai mai multe opțiuni ca niciodată, este un moment excelent să încerci clasele de yoga/HIIT/pilates șamd pe care nu ai avut până acum timp să le testezi!

Acestea sunt recomandările mele. Pe majoritatea am reușit să le implementez în câteva zile. Sunt simplu de respectat și fac o diferență uriașă între starea de psihic “de asediu” și un mindset adaptat la realitatea pe care o trăim. Dacă aveți și alte idei în acest sens, le aștept cu interes!

Cu drag,

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.