10 strategii prin care revin la o alimentație sănătoasă după un exces

M-am educat de-a lungul anilor să apreciez gusturile sofisticate ale mâncărurilor sănătoase. Când mă apucă poftele, visez de cele mai multe ori la un buddha bowl sau la o porție de porridge. 

Câteodată însă, o iau complet razna: Dau spargere la borcanul cu ciocolată al Dianei, mănânc seara, prăjesc cartofi… în fine, fac prăpăd! Dar cred sincer că și nebuniile astea sunt parte din normalitate. Așa că astăzi nu vă propun să discutăm despre cum să evităm asemenea escapade, ci doar cum să revenim pe calea cea dreaptă după ce am luat-o pe arătură în drum spre sertarul cu dulciuri. 

Ce fac eu ca să revin pe calea cea dreaptă când calc strâmb:

  1. NU mă pedepsesc pentru exces. E parte din normalitate și chiar dacă nu ar fi,sunt de părere că restricțiile agresive nu fac altceva decât să atragă excese pe termen lung. 
  2. Citesc o carte care mă scoate din starea de mâncat excesiv și mă face să mă iubesc și să mă răsfăț cu mâncare

Câteva cărți care mă ajută:

101 trucuri pentru o siluetă perfectă

Franțuzoaicele nu se îngrașă

Zonele albastre (cartea despre care va povestesc minim o data / luna)

Arta simplității

How to be parisian wherever you are (știu, cheesy, dar la mine funcționează)

 

3. Îmi pregătesc mâncărurile preferate sănătoase – clătite sau porridge la mic dejun, hummus cu tabuleh la prânz, pește sau fructe de mare la cină… sunt mâncăruri pe care le iubesc atât de mult încât sunt dispusă să renunț la orice altă gustare pentru a le anticipa și a le savura cum se cuvine. Elimin astfel probabilitatea de a consuma diverse ronțăieli, dulciuri rafinate și alte mâncăruri decadente.

4. Caut să rezolv motivul pentru care am deraiat. De obicei este ceva ce mă stresează sau un eveniment care m-a supărat. Dacă nu poate fi rezolvat, creez un mic ritual prin care să fac pace cu el.

5. Încep ziua cu 20-30 min de bicicletă. Sportul mă face să mă simt mai responsabilă, mai atentă la ce mănânc și îmi da starea de spirit necesară pentru a reveni la obiceiurile mele sănătoase. 

6. Încerc să mănânc conștient – pentru acest punct, citește interviul de mai jos

Gáspár György: A face pace cu mâncarea, înseamnă a face pace cu noi, dar și cu trecutul nostru.

7. Dorm.

Când Diana era mică și pierdeam nopțile dansând cu ea în brațe am înțeles cât de ușor mă pot transforma într-un monstru când nu dorm. De atunci am învățat să îmi recunosc simptomele nesomnului: oricât ar părea de ciudat, nu sunt evidente și te pot păcăli. Unul dintre ele? Foamea în exces.

8. Fac o baie cu săruri relaxante, folosesc o cremă de corp puternic hidratantă, îmi pun o mască... pe scurt, mă reîmprietenesc cu corpul meu, cu aspectele sale care îmi plac independent de volumul în spațiu pe care îl ocupă. Îmi amintesc că îi prețuiesc rezistența la efort, complicitatea în aventuri, îndârjirea cu care rezistă în față bolii și răbdarea cu care a purtat o sarcină. Corpul este mai mult decât un contur. Este vehiculul sufletului nostru prin viață. Trebuie respectat și îngrijit pentru că ne ajută să ne împlinim destinul. Este atât de mărunt și nedrept să-l reducem la câte kilograme însumează. 

…și încă două sfaturi valabile în general nu în această perioada când #stămacasă

9. Dacă se poate, schimb mediul. Dau o fugă la munte sau la mare, depinde de sezon, ies o zi la pădure, lângă București. Orice rupe rutina este binevenit iar dacă este condimentat cu aer curat și plimbări în natură, cu atât mai bine!

10. Merg la cumpărături. Și nu cumpăr ceva cu 2 mărimi mai mici, cumpăr o haină în care mă simt bine, arăt bine și îmi amintesc că îmi place să mă simt ușoară și să încap în toate hainele preferate.

Bonus: Dacă nu merge nimic, consult medicul. Foamea continuă poate ascunde carențe pe care e bine să le compensezi din timp!

Cu drag,

 

 

 

 

 

Photo by Maddi Bazzocco on Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.