Cele 3 deprinderi sănătoase care combat efectul yo-yo

La fel ca multe dintre voi, nici eu nu sunt străină de lupta cu kilogramele și știu pe de rost toate greșelile pe care le poate face cineva atunci când vrea să slăbească. Am ținut toate dietele lume, nu cred că am ratat vreuna. De la Atkins la Dukan la dieta cu pepene, la regimul cu foame + răbdări prăjite și românească apă, paie și bătaie (a se citi masaj anticelulitic), corpul meu le-a încasat pe toate. Am avut perioade în care am slăbit foarte rapid, dar care au avut efecte devastatoare asupra organismului pe termen lung. În plus, pentru că singurul meu calcul era scăderea kilogramelor, n-am m-am gândit la ce voi face atunci când voi ajunge la greutatea dorită. Ușor, ușor, kilogramele se acumulau la locul lor, obiceiurile proaste erau și ele la locul lor, iar eu mă întrebăm de ce mă urăște Universul, nu ce fac eu greșit.

Abia după niște ani de studii, de cercetat și de testat mi-am dat seama unde și de ce am greșit. Nu priveam mai departe de atingerea scopului superficial. Mă simțeam într-un permanent work in progress. Nu îmi iubeam corpul, îl desconsideram și îl priveam ca pe un inamic imbatabil. Dă-i, Doamne, românului mintea cea de la urmă tuturor experimentelor pe care le face cu propriul corp. În final, am ajuns la concluzia că pentru a-ți păstra greutatea constată nu trebuie să faci eforturi și sacrificii, ci să îți însușești 3 obiceiuri simple, mari și late.

1.  Metoda 5+2

Populația băștinașă a sălilor de sport are propria variantă de 5+2. De fapt, dacă suntem foarte exacți, ei au un fel de 6+1, unde 1 este cheat day sau cheat meal, ziua sau masa în care se trișează. Refuz din start să mă gândesc la o masă ca la un șiretlic, ca la ceva naughty pe care mi-l permit cumva pe ascuns. Dincolo de aportul nutritiv, masa este și o ocazie de a socializa, de a fi aproape de oamenii pe care îi iubești, de a sărbători o ocazie specială. O astfel de masa poate include o porție de paste sau o felie de tort. Eu cred că secretul succesului pe termen lung este să iei în calcul și abaterile de la regulă. Astfel, formula pe care v-o propun este metoda 5+2: într-o săptămână, luați în calcul două zile în care să aveți câte o masă “deosebită” – o cină în oraș, un prânz cu prietenii sau un mic dejun în familie – o masă care să vă bucure toate simțurile, care să vă satisfacă o poftă și să vă ofere satisfacție atât din punct de vedere culinar cât și social. O săptămână cu succes implică și aceste două mese speciale, savurate fără sentimente de vină.

Rezervă acum locul TĂU pentru seria HEAL octombrie-decembrie!

2. Adoptă obiceiuri sănătoase de la început

Și mai mult de atât, adoptă-le cu blândețe, într-un ritm lent astfel încât să le integrezi natural în viata ta și să le faci cu obișnuița cu care faci, de exemplu, un ceai. În mod evident, dietele fulger nu se încadrează în această categorie. În schimb, poți implementa cu ușurință câteva obiceiuri mici care nu îți vor da complet viața peste cap. De exemplu, lasă-ți mașina mai departe de birou și mergi pe jos, iar când ajungi la birou, ia-o pe scări, nu cu liftul. Un alt exemplu este transformarea ieșirilor în natură, la grătar, cu prietenii în plimbări lungi. De asemenea, dimineața, găsește măcar 10-15 minute să faci o încălzire ușoară lângă pat. Treptat, toate aceste gesturi mici vor evolua in automatisme sănătoase, ușor de respectat și nu vei mai fi niciodată nevoit să treci prin calvarul dietelor.

3. Stabilește-ți corect scopul

Scopul tău superficial este slăbești, de acord. Dar de ce vrei să faci acest lucru? Doar pentru că vrei să încapi într-o rochie? Dacă răspunsul este da, respiră adânc și sondează mai profund. Oare nu cumva scopul tău este, de fapt, adoptarea unui stil de viață sănătos care să ducă apoi și la normoponderabilitate? Te sfătuiesc să privești lucrurile și din această perspectivă care îți oferă o viziune mai amplă. Care este scopul tău pe termen lung? Să fii slab cu orice preț sau să fii sănătos?

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.