5 sfaturi pentru a mânca conștient

Probabil unul dintre cele mai mari incoveniente pe care le poți întâlni atunci când decizi să-ți schimbi  modul de viață și să treci la o alimentație sănătoasă și prielnică pentru corpul tău este dificultatea de a renunța la vechiurile obiceiuri.

Pentru a ajunge la reușită există o serie de factori externi care îți pot influența deciziile în mod indirect. În privința alimentației, pe lângă acea componentă în care trebuie să-ți alegi alimentele într-un mod inteligent, există și un alt element care este deseori ignorat și ține mai degrabă de felul în care mănânci decât de ceea ce mănânci, și care, inimaginabil, este la fel de important ca primul.

Hai să vedem împreună astăzi care ar fi primele 5 sfaturi legate de cum să mâncăm astfel încât să digerăm mai bine și să reducem aportul de calorii:

  1. Aranjează-ți farfuria cât mai colorată

Majoritatea rețetelor incluse în dieta noastră au printre culorile predominante maro, alb sau galben. Chiar dacă nu realizăm în mod conștient, din cauza acestei rutine ne putem pierde apetitul sau interesul pentru unele alimente care sunt importante pentru funcționarea eficientă a organismului nostru.  

De aceea, o alimentație diversificată care încorporează o masa mult mai colorata decât ar fi fost in mod normal prezintă mai multe beneficii decât ai fi crezut. În loc să te axezi pe unul sau două alimente predominante în prânzul tău, încearcă să creezi un mix de culori și să incluzi roșu, portocaliu, verde sau mov. 

Pe lângă aspectul fizic care îți va încânta  ochii, mixul de alimente îți va oferi și benefiicii pentru corpul tău, asigurându-ți doza zilnică de fitonutrienti, vitamine și minerale.

Pentru a-ți fi mult mai ușor, uite o serie de super alimente colorate pe care le poți include în alimentația ta zilnică.

Roșu : merele, cireșele, căpșuni, pepenele verde, ardeiul roșu, roșia, strugurii.

Portocaliu: papaya, piersici, portocală, dovleac, morcovi, nectarine, cartof dulce

Galben sau verde : merele verzi, avocado, varza, ceapă, mazăre, brocolli, struguri, lămâie, salată, kiwi

Albastru și violet : varza mov, vinete, afine, prune, smochine, stafide. 

  1. Nu mânca singur.

Deși de multe ori circumstanțele nu ne dau de ales, specialiștii au ajuns la concluzia că mâncând alături de o persoană dragă ție te ajută să-ți muți concentrarea de la cantitatea de alimente consumate la persoana de lângă tine. În societatea contemporană, mâncatul nu mai reprezintă doar un act pentru supraviețuire, ci a dobandit contururile unui eveniment social.

De asemenea faptul că împărtășești mâncarea cu cineva drag va crea în jurul tău un mediu de siguranță și încredere.

  1. Diversifică aromele

Este foarte important ca în timpul mesei să încercăm să asimilăm principalele varietăți de arome, cum ar fi de pildă: dulce, sărat, amar, acru sau iute. Acest lucru a căpătat notorietate odată cu descoperirea faptului că ignorarea acestui sfat poate face ca al nostru corp să considere că totuși lipsește ceva după o masă copioasă. Prin obținerea, în cadrul unei singure mese, a unei multitudini de gusturi și arome îți oferi un sentiment de bunăstare și împlinire.

  1. Mănâncă unde te simți în siguranță

Deși n-ai fi crezut, mediul în care îți iei cina influențează foarte mult starea ta de spirit și ulterior și modul în care organismul tău percepe mâncarea. Încearcă să găsești un loc în care să te simți în siguranță și relaxat pentru că, altfel, există posibilitatea ca în cazul în care mănânci în fața unui televizor sau a unui calculator, să nu acorzi o atenție deplină mâncării și prin urmare să ai tendința de a exagera.

Un aspect foarte important cu privire la acest aspect, este redat de mâncatul emoțional. Fie că te simți trist sau fericit, alimentele nu sunt soluția pentru exprimarea sentimentelor. Cea mai bună variantă este ca mai întâi să-ți recunoști emoțiile, să identifici cauza lor și mai apoi să le exprimi cum se cuvine. 

  1. Mestecă bine

Pe cât de banal pare, pe atât de important este să mesteci bine mâncarea. În primul rând, mestecatul ajută ca sistemul tău digestiv să funcționeze mai bine și în același timp tu să-ți poți conserva energia pe care ai fi putut-o consuma în timp ce funcțiile tale digestive încercau să dizolve bucățile mai mari de mâncare. 

În al doilea rând, dacă mesteci mai încet și mai mult poți savura fiecare părticică din mâncare. Mai mult decât atât, studiile au arătat că receptorii responsabili cu gustul sunt mult mai activi atunci când mâncarea este bine mestecată.

Nu în ultimul rând, mestecarea poate reprezenta un exercițiu pentru maxilar, mai precis acest proces ajută la menținerea osului care ține dinții puternici, deci ești și mai sănătos și mai frumos.

 

Photo by Pablo Merchán Montes on Unsplash

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.