Nucile de caju: gustoase si sanatoase

 

Nucile sau alunele de caju au o aroma delicata si un gust foarte bun, fiind totodata satioase si sanatoase. Originare din Brazilia, caju mai produc si unele tari africane, Vietnam sau India. Recunoscute dupa forma lor asemanatoare bobului de fasole si culoarea alb-galbuie, caju este folosit in bucataria din lumea intreaga in tot felul de preparate, de la gustari si deserturi la garnituri sau chiar la obtinerea laptelui si branzei de caju.

Proprietatile nutritionale ale nucilor de caju

Inainte de toate trebuie mentionat ca acestea nu sunt nici nuci si nici seminte, ci fructele reale ale arborelui Anacardium occidentale, acestea crescand intr-o coaja tare la baza unui fruct fals. Noi gasim caju deja decorticat, pentru ca in coaja acestuia se gasesc substante toxice, motiv pentru care invelisul se indeparteaza.

Caju sunt foarte bogate in proteine si grasimi de buna calitate (contin o cantitate mare de grasimi nesaturate si in special acid oleic), dar si in acizi grasi omega. Acestea sunt recunoscute si pentru continutul de magneziu, cupru, triptofan, mangan, fosfor si in cantitate mai mica alte oligoelemente, printre care si calciu.

Totusi, nucile de caju prezinta o cantitate mai mica de grasimi comparativ cu alte fructe oleaginoase, fiind recomandate chiar si in dietele de slabire.

Dintre vitaminele continute, cele din complexul B (B1,B2,B3,B5, B6,B9), dar si vitamina E si vitamina K se gasesc in concentratie mare.

Valori nutritionale: 30g caju crud

  • 160 Kcal
  • Grasimi: 13 g
  • Proteine: 4,5 g
  • Carbohidrati: 9 g
  • Fibre: 1g

Consumul de caju: influente asupra sanatatii

30 de grame de caju ne ofera 25% din necesarul zilnic de magneziu, 35% din necesarul zilnic de cupru, 30% din necesarul zilnic de mangan si triptofan si aproximativ 20% din necesarul zilnic de fosfor.

Cuprul este un mineral important pentru organismul nostru, carenta acestuia poate duce la scaderea imunitatii, la tulburari hormonale, la afectarea oaselor sau la aparitia anumitor tipuri de anemii. Alaturi de vitaminele din complexul B si de acizii grasi omega, consumul de caju poate ajuta si in mentinerea sanatatii sistemului nervos si in preventia accidentelor vasculare cerebrale.

Magneziul intervine in sanatatea inimii si este implicat in reducerea migrenelor (1). De asemenea acest mineral prezinta actiuni benefice in diabet si in alte sindroame metabolice, imbunatateste functiile sistemului nervos si este implicat in preventia dementelor si a bolii Alzheimer. Nucile de caju contin insemnate cantitati de magneziu si introducerea acestora in dieta obisnuita poate ajuta in aportul suficient de magneziu pentru fiecare zi.

Consumul nucilor de caju ajuta in scaderea riscului de a dezvolta calculi biliari, protejeaza sistemul cardiovascular, scade riscul de ateroscleroza si aparitie a hipertensiunii arteriale si de asemenea este benefic in curele de slabire in special prin continutul de grasimi bune ai acizi grasi omega, ce au rolul de a mobiliza grasimile deja depozitate in celulele grase.

Cum putem consuma nucile de caju?

Consumate ca atare reprezinta o alternativa excelenta pentru alte gustari nesanatoase din zi.

Nucile de caju mai pot fi adaugate in salate sau in deserturi. De asemenea din acestea se poate obtine laptele de caju sau branza de caju. Se mai pot adauga in salatele de fructe sau chiar in smoothie-uri.

Ne putem bucura de beneficiile descrise mai sus daca vom consuma caju crud si vom avea o dieta echilibrata. Va recomand caju crud ecologic.

 

Cu drag,

 

 

 

Referinte:

  1. Improvement of migraine symptoms with a proprietary supplement containing riboflavin, magnesium and Q10: a randomized, placebo-controlled, double-blind, multicenter trial

SalveazăSalvează

SalveazăSalvează

SalveazăSalvează

SalveazăSalvează

SalveazăSalvează

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *