3 salate de vară super sățioase și super sănătoase

Fiecare anotimp vine la pachet cu bunătățile lui din natură, dar ca să fiu sinceră, am o ușoară preferință pentru lunile de vară care sunt foarte generoase în ceea ce privește darurile proaspete din grădină. La fel de sinceră o să fiu spunând că poți trăi liniștit și satisfăcut vara doar cu salate. Sună un pic a despotism alimentar, dar adevărul este că într-o salată pot intra mai multe ingrediente decât roșii, ceapă, castraveți. Și nici varianta asta nu e rea deloc, dacă mă întrebați pe mine. 

Cu toate astea, sugestiile mele de salate pentru vară pe care le veți găsi mai jos sunt surprinzător de sățioase, de diversificate, pline, pline de nutrienți și de savoare. E foarte posibil ca o parte din combinațiile de mai jos să vă pară cel puțin surprinzătoare, dar nu strâmbați din nas până când n-ați încercat măcar o dată combinația de grapefruit cu baby spanac. 

Salată de vară cu baby spanac

Ingrediente:

  • 1 grapefruit
  • Baby spanac după pofte
  • O mână de migdale crude
  • O bucată de tofu

Dacă tot am pomenit de această combinație mai sus, începem cu această variantă de salată. Pentru o porție zdravănă, aveți nevoie de un singur grapefruit, de preferat roșu pentru că, pe lângă vitamina C, conține o doză sănătoasă de vitamina A. Spalați-l bine, curățați-l de coajă și de învelișul alb și tăiați-l bucățele. Lângă el, puneți cât baby spanac vreți. Puteți să puneții chiar o pungă întreagă pentru că, după ce va intra în contact cu sucul de grapefruit, frunzele de spanac se vor strânge și vor pierde din volum. Spargeți în bucăți măricele o mână de migdale crude și puneți-le peste salată, iar la final tăiați cubulețe o bucată de tofu. 

Photo by Louis Hansel @shotsoflouis on Unsplash

Salată de vară cu broccoli

Ingrediente pentru salată:

  • Broccoli
  • Morcov
  • Semințe crude 
  • Lămâie
  • Verdețuri proaspete după preferințe
  • Sare 
  • Piper
  • Merișoare uscate

Photo by Max Delsid on Unsplash

Ingrediente pentru maioneza din avocado:

  • 2 bucăți de avocado foarte bine copt
  • O linguriță sau două de muștar
  • O linguriță de ulei 
  • Zeamă de lămâie
  • Opțional – un gălbenus de ou fiert

Photo by Reka Biro-Horvath on Unsplash

Știu că mulți oameni preferă să mănânce orice altceva în afară de broccoli, dar această legumă are un renume prost obținut în mod complet gratuit. E asemănător la gust cu varza și cu conopida, e crunchy și e foarte gustos. Atunci când este touși consumat, acesta este gătit la cuptor sau gratinat, dar la fel de bine se poate mânca și crud, în salată. 

Înainte de toate, trebuie să pregătiți dressingul pentru salată care este, de fapt, o variantă sănătoasă de maioneză. Scoateți avocado din coajă și puneți-l în blender până când obțineți o cremă fină. Puneți apoi lingura de muștar, zeama de lămâie după gust, stropul de ulei și un praf de sare. Dincolo de faptul că acest sos e mult mai bun și mai ușor decât o maioneză clasică, nici nu veți avea parte de frustrarea că se taie. 

După această operațiune, buchețelele de broccoli se taie cât se poate de fin, iar morcovul se rade și el mărunt. Amestecați bine legumele, presărați și mâna de semințe crude și merisoare, iar apoi adăugați zeamă de lămâie după gust. La final, puneți un praf de sare, piper și verdețurile tocate mărunt, apoi amestecați totul cu maioneza de avocado. 

Salată de vară cu fructe de mare

Ingrediente:

  • Fructe de mare
  • Zeamă de lămâie 
  • Castraveți 
  • Ardei gras
  • Ceapă 
  • Un bulb de fenicul 
  • Rucola 
  • Sare și piper

Photo by Louis Hansel @shotsoflouis on Unsplash

Primul lucru pe care îl facem este să gătim fructele de mare care se prepară foarte ușor și foarte rapid. Le spălați bine, bine înainte apoi le trageți pur si simplu în tigaie cu un strop de sare, verdețuri și, dacă preferați, un strop de zeamă de lămâie. Spălați la fel de bine toate legumele și tăiați-le în bucăți potrivite. 

Dacă nu ați mai folosit fenicul, trebuie să îi tăiați întâi tulpinile și fundul, apoi îl desfaceți pe jumate. De aici, îl mărunțiți ca pe orice altă legumă.  Amestecați fructele de mare cu legumele tăiate, puneți și o mână de rucola, apoi asezonați după gust. 

 

 

Featured photo by S’well on Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.