Riboflavina sau vitamina B2, micronutrientul care te poate scăpa de migrene

Riboflavina sau vitamina B2 este una dintre componentele complexului de B-uri de care organismul nostru are nevoie pentru a funcționa corect. De asemenea, se numără printre vitaminele hidrosolubile. Acest lucru înseamnă că organismul își va lua cantitatea necesară de B2 din fluxul de sânge, iar surplusul va fi eliminat prin urină. În același timp, hidrosolubilitatea unei vitamine se mai traduce și prin faptul că aceasta nu poate fi stocată în corp decât în cantități extrem de mici, chiar insuficiente și, prin urmare, alimentația noastră trebuie să conțină în fiecare zi surse de B2. 

Unde găsim vitamina B2

Riboflavina se numără printre vitaminele mele preferate pentru faptul că aceasta poate fi procurată cu abundență din frunzele verzi pe care le putem consuma, cu precădere din spanac. De asemenea, aceasta se mai găsește în broccoli, sparanghel, ciuperci, pătrunjel, varză de Bruxelles, salvie, alge Kelp și boabele de soia. Alte surse de B2 sunt cerealele integrale, migdalele, puiul, ouăle, somonul sau carnea de vită. Dacă în cazul celor enumerate dintâi, consumul este practic, nelimitat, în ceea ce le privește pe cele din urmă, porțiile trebuie limitate săptămânal.

O salată mare, mare, verde și diversă alături de o porție de vită la cuptor sau de somon poate fi o masă ideală. Spre deosebire de alți micronutrienți, vitamina B2 își conservă proprietățiile și la temperaturi înalte, ceea ce înseamnă că prin gătirea alimentelor bogate în riboflavină acestea nu își vor pierde semnificativ din valoare. 

Care este rolul riboflavinei?

Rolul primar al acestei vitamine este aportul adus la procesul de transformare a alimentelor în energie. Practic, aceasta ajută la descompunerea proteinelor în aminoacizi, acele ”cărămizi” ale organismului nostru și la transformarea carbohidraților în glucoză. 

Carența de vitamina B2

În general, o lipsă de riboflavină este cauzată de o alimentație complet deficitară, foarte săracă în nutrienți. Printre semnele unei astfel de carențe se pot număra tulburarile de vedere, problemele de creștere, piele foarte uscată, buze crăpate inclusiv la colțurile gurii, afte și ulcerații orale, inflamații ale mucoaselor, anemie, oboseală, tulburări digestive, tulburări ale stării de spirit sau căderea părului. În același timp, toate acestea pot fi semne ale numeroaselor alte afecțiuni. Prin urmare, dacă vă confruntați cu oricare dintre cele menționate mai sus, nu administrați niciun fel de tratament după ureche, ci căutați întotdeauna părerea medicului specialist. 

Riboflavina poate ameliora migrenele

Dacă nu v-ați confruntat niciodată cu astfel de probleme, vă puteți considera norocoși. Migrenele sunt acele dureri pulsante de cap cu intensitate moderată și severă persistene uneori până la câteva zile. De multe ori sunt însoțite de greață, vărsături și stare generală de slăbiciune. Din păcate, cauzele lor nu sunt pe deplin înțelese, iar diagnosticul solicita neaparat prezenta unui specialist.

Potrivit unui studiu desfășurat în Berlin, vitamina B2 poate contribui simțitor la ameliorarea migrenelor. [1]

Referinte:

[1] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15257686/ 

 

Photo by Ella Olsson on Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.