3 Alternative vegane pentru lapte: beneficii si retete

Laptele vegan este foarte aromat, bogat in proteine, in calciu si reprezinta o alternativa excelenta pentru laptele de origine animala.

Laptele vegetal poate fi folosit in prepararea prajiturilor “de post”, poate da un gust mai bun cafelei sau poate fi consumat chiar si de catre copii (atentie insa la laptele de soia, sunt multe discutii in jurul efectelor consumului de soia la copii).

Puteti cumpara laptele vegetal sau il puteti prepara acasa. Mai jos am selectat cateva retete pentru laptele vegetal, specificand si beneficiile de luat in seama atunci cand facem o astfel de alegere alimentara.

Laptele de caju

Multe persoane afirma ca acesta este cel mai gustos sortiment dintre toate tipurile de lapte vegan. Se obtine din caju crud si este foarte bogat in calciu. Acest lapte se bucura de beneficiile pe care le aduce consumul de caju crud, alaturi de celelalte ingrediente delicioase si sanatoase.

Iata cateva beneficii ale acestui lapte:

  • Caju este foarte bogat in calciu si ajuta in mentinerea unui sistem osos sanatos, dar si in cresterea performantelor sportive;
  • Este bogat in fibre alimentare;
  • Este benefic pentru sistemul nervos, continand o cantitate insemnata din vitaminele complexului B;
  • Prezinta grasimi de buna calitate care protejeaza sistemul cardiovascular;
  • Reduce stresul oxidativ;
  • Este energizant;
  • Satisface necesarul de minerale al organismului;

Cum putem prepara laptele de caju?

Iata de ce avem nevoie:

  • O jumatate de cana de caju crud care a fost lasat la hidratat in apa pentru cel putin 4 ore;
  • 2 cani cu apa;
  • Cateva curmale hidratate cateva ore sau alt indulcitor natural, dupa gust;
  • Un varf de sare;
  • Optional: o lingurita de extract de vanilie si un varf de praf de scortisoara.

Se adauga ingredientele intr-un blender si se maruntesc bine. Bautura obtinuta se strecoara printr-o panza deasa ori puteti folosi pungile speciale pentru strecurarea laptelui vegetal.

Laptele de migdale

Delicios si dietetic, poate fi consumat chiar si cand suntem la dieta. Migdalele sunt laudate pentru proprietatile lor:

  • Au un continut ridicat in vitamina E, ajutandu-ne sa avem o piele mai sanatoasa, cu aspect mai tanar;
  • Sunt o sursa importanta de fier si concureaza cu spanacul ca si concentratie in acest mineral;
  • Sunt foarte bogate in fibre, imbunatatind considerabil digestia si tranzitul intestinal;
  • Reprezinta o imprtanta sursa de proteine vegetale;
  • In coajita migdalelor s-au identificat 20 de flavonoide cu puternic efect antioxidant;
  • Ajuta la imbunatatirea memoriei si la cresterea capacitatii de mentinere a atentiei;
  • Prezinta efect protector asupra sistemului nervos si a celui cardiovascular;
  • Ne ajuta sa avem par si unghii mai sanatoase;

Cum preparam laptele de migdale?

Vom avea nevoie de:

  • O jumatate de cana de migdale crude hidratate cateva ore in apa;
  • 8-15 curmale hidratate de asemenea (acestea indulcesc laptele si puteti folosi cate doriti, dupa gust) sau orice alt indulcitor natural;
  • 900 ml apa.

Se pun toate ingredientele in blender si se va obtine un “lapte” mai gros, pe care il puteti strecura printr-o panza deasa sau printr-o punga speciala pentru strecurarea laptelui vegan.

Photo by Mariana Medvedeva on Unsplash

Laptele de susan alb

Susanul este foarte aromat, prezinta un gust intens si laptele obtinut din aceste seminte poate fi baut ca atare sau poate fi utilizat in tot felul de preparate vegane, tocmai datorita gustului sau intens si consistent. Susanul este bogat in proteine si calciu, in vitamine din complexul B, in vitamina E, in grasimi si acizi grasi omega. Iata cateva dintre beneficiile semintelor de susan:

  • Combat oboseala, fiind intens energizante;
  • Ajuta in imbunatatirea functiilor sistemului nervos;
  • Prin continutul de grasimi nesaturate si acizi grasi omega, semintele de susan protejeaza sistemul cardiovascular;
  • Au un continut ridicat in calciu si ne ajuta sa avem oase mai puternice si dinti mai sanatosi;
  • Imbunatatesc digestia si usureaza tranzitul intestinal, avand un continut ridicat in fibre;
  • Imbunatatesc calitatea somnului;
  • Sporesc performantele sportive;

Pentru prepararea laptelui de susan vom avea nevoie de:

  • O jumatate de cana de susan alb;
  • 7-10 curmale hidratate sau alt indulcitor natural dupa gust;
  • 1 litru de apa;
  • O lingurita de pudra de vanilie raw organica.

Se amesteca ingredientele intr-un blender, apoi, dupa cum v-ati obisnuit deja citind retetele de mai sus, se va strecura laptele printr-o panza deasa sau o punga dedicata strecurarii laptelui vegan.

Despre beneficiile susanului puteti gasi mai multe informatii si in acest articol.

Recomand sa pastrati laptele in recipiente de sticla si nu uitati sa il agitati inainte de consum.

Pofta buna!

Cu drag,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *